Pareri Phonak VirtoQ 70

Discutii generale despre proteze auditive.
Post Reply
AndreiM
Posts: 4
Joined: Tue Jan 07, 2014 8:14 pm

Pareri Phonak VirtoQ 70

Post by AndreiM »

Buna seara!

Ma numesc Andrei, am 28 de ani si sufar de hipoacuzie bilaterala neurosenzoriala severe (pierderea cam de 83 dB), hipoacuzie dobandita in urma tratamentului cu kanamicina facut in 1985 pe cand aveam cateva luni, hipoacuzia propriu zisa debutand in jurul varstei de 3 ani, practic sunt hipoacuzic de o viata. De profesie sunt inginer electronist. Nu am fost protezat de la o varsta frageda, abia pe la 12 ani am primit un set de aparate auditive Siemens(printre primele din acea generatie in Romania) insa nu m-am putut impaca deloc cu ele(sunet metalic, microfonie etc). Abia pe la 16 ani am fost protezat cu un retroauricular Philips cu care m-am impacat foarte bine la vremea aceea. Da, ati inteles bine am fost protezat pe o singura ureche deoarece aparatul a fost procurat prin casa de asigurari care, dupa cu stie toata lumea, te ajuta doar cu acei 900lei si o ureche.

In urma cu vreo 6 ani mi-am achizitionat prin Audionova Suceava un nou aparat de data asta un Phonak Naida V SP de care am fost multumit din toate punctele de vedere, mai putin preturile de mentenanta destul de piperate. O sa ma intrebati de ce nu m-am protezat bilateral. Nu am facut asta din motive de ordin mai mult psihologic, deoarece aparatul este retroauricular si uneori nu ma simt in largul meu intre oameni cand vad ca se uita mai pe furis sau de-a dreptul la urechile mele, darmite sa fi avut si 2 aparate cate unul pe fiecare ureche. mi-ar fi fost mie destul de greu dpdv psihologic. Cei care sunt in situatia mea si nu numai vor intelege perfect la ce ma refer.